MUHTAR ORHAN AMCA

MUHTAR ORHAN AMCA

doğduğum günü bilen, emzikli-bezli hallarımı anımsayan insanlar idi onlar..
ben, onları yazamam, sevmekten ötesini yapamam.. ben, onlara eremedim, yaşım yetmedi tam..
kimleri kast ediyorum peki;
hasan öğütçü, orhan çulfaz, kerempeli ersöz, naim tirali amcalarımı örneğin..
şehrimin edebiyat anıtları..
****
Allah’tan otuz yıl sonra şehrime döndüm de bahtiyar dayımoğlu ve ahmet kaçar adlı edebiyat evliyalarına yetiştim..
bu iki ulu insan tarafından okunduğumu, beğenildiğimi duydum.. laf olsun beğenisi diğildi hem.. özellikle beni okuduklarını, başka büyüklerimden işittim..
işittim de şu dünyaya sığamadım..
****
(sonra sonra.. çağırdılar yanlarına.. ellerini öpmüşlüğüm oldu.. şakalarına, esprilerine gülmüşlüğüm oldu)
****
tamam, giresun edebiyat camiasından diğildi ama çok kıymetli bi büyüğüm daha vardı..
muhtar orhan amca..
kale mahallesinin efsane muhtarı..
geçende onu da uğurladık cennete..
son görevimi yaptım tabi..
****
orhan amca’nın ardından da bişeyler yazmak haddim diğil..
ne yazabilirim ki? şehr-i canan’ın son temsilcileri o mübarek insanların yanında ben kimim ki?
ben bu şehre maalesef hadsizlere had bildirmeye gelmişim, hiç istemesem de bu kutsal vazife üzerime yapışıp kalmış, hal böyleyken ben kendim, nasıl hadsizlik yapar da koskoca muhtar orhan’ı yazarım?
****
ama bugün öğrendiğim bişey var ki.. ey gidi……
sormayın gitsin kardeşlerim..
orhan amca’mız can akengin şiirleri okumaya bayılırmış..
****
burada bi mola verip gelelim can’a şimdi..
can’ımızın şiirlerini ikiye ayırıyorum kendimce.. 1) vasat düzeyde yerel şiirler.. 2) yorum yapılamaz ölçüde evrensel şiirler..
ikinci grubun sayısı daha az, ilkin bunu diyeyim..
ikinci husus, can’ımızın düzyazıları daha bi edebî.. çoğunca çok iyiler..
hele gülmece yazılarında, “her kafadan bi ses çıkma” olarak özetlenebilir “ortam komiği” alanında gayet usta, bizim can akengin’imiz..
****
orhan amca’mızı videoya çekmişler, can şiirleri okurken.. bu, son hasta haliyle hem de.. misal, en bilindik “sağalıyorsa ne gam dermanım yumak gibi” şiirini okuyor yatağında..
unutuyor, atlıyor, değiştiriyor ama okuyor aslanlar gibi ezberden..
“diledin dünya çattın
yoktan bizi yarattın
fakat niçin sevgiyi
senden büyük yarattın” dörtlüğünü; bizi ayarttın diye okudu mesela, canım orhan amca..
düşündüm..
belki de doğrusu buydu..
biz bi yerlerde sperm olarak duruyorduk.. yüce yaradan bizi ayarttı.. galkın la, dünyaya gidin bakiim dedi..
şehrimin erenlerinden iyi mi bilecez?
****
can’dan bi şiir yazayım, okuyun lütfen;
hor görenler hoşça kalın
kırılışı bu son dalın
bir soluktan miras alın
ısmarladık.. hoşça kalın
daha durup nolacağım
geçti ele geçmez çağım
sel üstünde bir yaprağım
hoşnutlarım hoşça kalın..
can’ımızın “veda” isimli şiiri bu..
“yollar iplik ben makara / bitiremedim sara sara” ithafıyla başlıyo..
ölmeye az kala yazıldığı belli..
****
sevgili muhtar orhan amca’mız bu şiiri de okurmuş ezberden..
ama; hoşnutlarım der bırakırmış hep..
veda etmezmiş..
vefatından kısa bi süre önce; “hoşnutlarım elveda” diye bitirmiş şiiri..
ilk kez böyle okumuş.. bizlere veda etmiş yani..
yüreğim dayanabilirse izleyeceğim o görüntüyü..
mekânı cennet olsun, bu eşi zor bulunur asil büyüğümün..
(yeğeni, sevgili mizyal gülen ablam anlattı bugün bana bunları..
ruh gibi dolanıyom saatlerdir)
Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

  • Koç
  • Boğa
  • İkizler
  • Yengeç
  • Aslan
  • Başak
  • Terazi
  • Akrep
  • Yay
  • Oğlak
  • Kova
  • Balık
KOÇ BURCU YORUMU

Üzerinde çalıştığınız şey kişisel olarak sizin için çok önemli olabilir ama çok fazla zorlamayın. Yaklaşan dolunay, önümüzdeki birkaç gün içinde kendinize çok ihtiyaç duyduğunuz nefes alma alanını vermeniz gerekebileceğini önceden bildirir.

BOĞA BURCU YORUMU

Son zamanlarda çok ciddiydin, o yüzden bugün heyecan verici, seni eğlenmeye zorlayan bir şey yap. Elbette herkes yaptığınız şeyi onaylamayacak, ancak bunun sizi en ufak bir şekilde endişelendirmesi için hiçbir neden yok.

İKİZLER BURCU YORUMU
YENGEÇ BURCU YORUMU

Önümüzdeki iki veya üç gün içinde stresi atma ihtiyacı hissederseniz, diğer insanları rahatsız etmeyecek şekilde yapabileceğiniz yollar bulun. Biraz gergin hissetmen onların suçu değil. Sportif veya fiziksel nitelikte bir şey yapmayı deneyin.

ASLAN BURCU YORUMU

Bugün, özellikle şu ya da bu türden ayaklanmaların beklendiği iş cephesinde, hiçbir şeyi çok ciddiye almanın bir anlamı yok. Kontrol edilemeyecek veya değiştirilemeyecek kadar büyük güçlerle uğraşıyorsunuz, bu yüzden durumu gülümseyerek kabul edin.

BAŞAK BURCU YORUMU

Düşüncelerinizde her zaman mantıklı olduğunuzu düşünmeyi seviyorsunuz ancak yaklaşan dolunay, düşüncelerinizi bir arada tutmanızı zorlaştırıyor. Kendinize, dünyada ters gidiyormuş gibi görünen her şeyin aslında o kadar da önemli olmadığını söylemeye devam edin.

TERAZİ BURCU YORUMU

Sahip olduklarınızı daha çekici görünen bir şeyle değiştirmek isteyebilirsiniz, ancak gezegenler çitin diğer tarafındaki çimlerin daha yeşil olmadığı konusunda uyarır. Belki de memnuniyetsizliğinizin nedenini kendi içinizde aramayı denemelisiniz.

AKREP BURCU YORUMU

Bir arkadaşınızın durumuna sempati duyabilirsiniz ama onun için durumu düzeltmek size düşmez. Karşılaştıkları sorunlara kendi çözümlerini bulmaları gerekiyor, bu yüzden mesafenizi koruyun. Tabii ki işler gerçekten kontrolden çıkmadıkça.

YAY BURCU YORUMU

Arkadaşlarınıza ve aile üyelerinize ne planladığınızı ve nereye gittiğinizi bildirin, ardından onları geziye katılmaya davet edin. Bugünün Venüs-Mars bağlantısı, diğer insanları planlarınıza dahil ederek bazı ciddi liyakat puanları kazanabileceğiniz anlamına gelir.

OĞLAK BURCU YORUMU

Bazı insanlar şanslı olduğunuzu ve şimdi yolunuza çıkan tüm güzel şeyleri hak etmediğinizi söyleyecektir ama bu saçmalık. Bu şeyleri size çeken, son derece pozitif doğanızdır. Olumsuz düşünmeye ve olumsuz insanlara bir şans verin.

KOVA BURCU YORUMU

Bugünün Venüs-Mars bağlantısı, haritanızın en dinamik iki açısını kesiyor, bu nedenle yaratıcı bir çabada başarılı olmak istiyorsanız, şimdi ona en iyi şansı vermenin tam zamanı. İnsanların fikirlerinize ne kadar açık olduklarına şaşırabilirsiniz.

BALIK BURCU YORUMU

Yanında çalıştığınız insanlara, değerinden daha azını asla kabul etmeyeceğinizi ve ödemeye isteksizlerse o zaman mutlu bir şekilde başka bir yere gideceğinizi bilmelerini sağlamalısınız. Çok sayıdaki ve çeşitli yetenekleriniz sayesinde seçeneklerden mahrum kalmayacaksınız.

  • ÇOK OKUNAN
  • YENİ
  • YORUM